Odwiedza nas 61 gości oraz 0 użytkowników.

Pierwszy test zanęt SARS

Artykuł ze strony www.matsfishing.pl

W niedzielę 23 marca wybraliśmy się na pobliskie łowisko specjalne. Celem wyjazdu było przetestowanie mieszanki zanętowej ukierunkowanej na płoć sporządzonej w oparciu o zanęty marki Sars. Wybrane miejsce charakteryzowało się twardym dnem, głębokość pod spławikiem wynosiła ok. 1,40 metra. Postanowiliśmy połączyć zanętę Grand Roach Noir zEtange Noir w stosunku 1:1. Od razu zauważyć się dało, iż zanęty zgodnie z zapowiedzią są bardzo drobne, w całości przeszły przez sito o 2 mm oczkach.

Zanęty piją mało wody i co od razu bardzo nam się spodobało, nie odbarwiają się jak niektóre firmowe mieszanki brudząc przy tym dłonie. Grand Roach ma specyficzny aromat oparty na bazie czekolady i kokosu, delikatny, ale wyraźny. Zaś Etange Noir to typowo ziołowa mieszanka zawierająca kolendrę, która z całą pewnością może stanowić samodzielną zanętę. Do zanęty dodaliśmy ok. 0,2 kg prażonych konopi, aby wzmocnić jej pracę w pionie. Mieszankę dopełniły niecałe 3 opakowania Glinki Uniwersalnej, ok. 4 kg. Jokersa (0,5kg) nie podawaliśmy osobno, ale wraz z mieszanką zanętową. Irek podał też kilka kul z dodatkiem Gliny Wiążącej Ciężkiej, troszkę zwiększoną ilością jokersa oraz luzem ziarna kukurydzy z kubka. To pod kątem karpi, które chciał znęcić w łowisko. Ja podałem zanętę tylko w połączeniu z Glinką Uniwersalną. W sumie na wstępne nęcenie do wody podaliśmy po ok. 10 kulek wielkości piłki tenisowej.

Mój zestaw stanowił spławik 0,4 g, żyłka główna 0,10 mm, przypon 0,063 mm z hakiem nr 24. U mnie od pierwszego wstawienia regularnie brały płotki, a u Irka było zdecydowanie słabiej, co mogło być spowodowane dużo wolniejszą pracą zanęty. Przynętą była jedna ochotka. Donęcaliśmy stosunkowo rzadko, co pół godziny, gdyż ryby cały czas stały w polu nęcenia odskakując jedynie przed braniem karpia. Następnie przeszedłem na dwie ochotki i pinkę z ochotką. Brania nadal były, choć nie przyniosło to oczekiwanego efektu w postaci grubszej płotki, której jednak w tym łowisku jest jeszcze jak na lekarstwo. Irek miał podobny zestaw, ale z większym hakiem i grubszym przyponem (spławiki 0,35-0,6g, żyłka główna 0,10 mm, przypon 0,07 mm, haczyk nr 20), przez co można domniemywać nie miał aż takiego szału z płotkami ale niemniej konsekwencja w oczekiwaniu na podejście karpi i założona taktyka przyniosła efekt i już w pierwszej godzinie wyjął 2 kilówkę. Przy kolejnym wstawieniu zestawu wyjął kolejnego karpia. Po tym całkowicie odpuścił płotki i rozłożył karpiówkę z pustą gumą 2,3 mm, do której dowiązany był zestaw ze spławikiem karpiowym 0,3g na żyłce 0,18 mm, hak nr 10 oraz łowił tylko na kukurydzę lub kukurydzę z pinką. Od tej pory donęcał już tylko kukurydzą wjeżdżając kubkiem zanętowym a po jej zużyciu oboje zaczęliśmy też strzelać pinką. Przy takim częstym strzelaniu okazało się, że brania karpi zdarzają się z opadu. Ja trzymałem się płoci od czasu do czasu też zapinając karpie, które wabiły wpadające pinki. Z tego powodu założyłem przypon 0,08 mm, co spowodowało, że brania płotek nieco spadły. W efekcie po 4 godzinach złowiłem około 3 kg drobnych płotek i 4 karpie. Irek 14 karpi, po ok. 1-2 kg.

PODSUMOWANIE:

Zanęty Sars Grand Roach Noir i Etange Noir są w 100% oparte na pełnowartościowych składnikach bez tanich wypełniaczy, mają bardzo drobną frakcję. Czyli wszystko zgodnie z zapewnieniem p. Staszka Pawlikowskiego, który zdradził mi kilka szczegółów dotyczących produkcji oraz składu zanęt Sars. Piją mało wody. Nie barwią dłoni. Mają delikatne, ale bardzo wyraźne aromaty skomponowane jak widać z dużą starannością i w oparciu o bardzo dobre zapachy. Co ciekawe, jak wiedzieliśmy już po domowych testach, same nie pracują bardzo intensywnie w pionie, ale bardziej przy dnie, co powinno być zaletą w przypadku łowisk z dużą ilością uprzykrzających wędkowanie uklei. Oczywiście dodanie konopi automatycznie wzmacnia pracę i zanęta zaczyna już mocno windować. Obie zanęty są mało kaloryczne i skutecznie utrzymują ryby przy dnie.

Mateusz Suder
Ireneusz Fornalik

facebook_page_plugin

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.